Bardzo
często przyczyną niewykrywania sieci przez urządzenia mobilne,
takie jak laptopy, tablety czy smartfony, jest
nieprawidłowe działanie routera. Na każdym z takich urządzeń,
znajdziesz diody kontrolne, które informują m.in. o tym, czy sieć
bezprzewodowa jest dostępna. Jeśli wszystko będzie w porządku,
kontrolka Wi-Fi powinna palić się w sposób ciągły. Jeśli miga,
świeci w innym niż zazwyczaj kolorze, lub zgasła całkowicie, to
prawdopodobnie tutaj tkwi przyczyna Twojego problemu.
Pierwszy krokiem, który powinieneś wykonać, będzie więc reset
routera. Większość tego typu sprzętów ma specjalny przycisk na
obudowie, służący do ponownego uruchamiania urządzenia. Niektóre
modele możesz zrestartować również offline, z poziomu
przeglądarki internetowej. Zawsze pozostaje Ci też najbardziej
tradycyjna metoda, czyli odłączenie routera od prądu i ponowne
podłączenie do sieci po ok. 1 minucie.